Kampania społeczna (P)OKAŻ SERCE
Rocznie w Polsce nowotwór złośliwy jest diagnozowany u ok. 1100-1200 dzieci. Najczęściej rozpoznawane są białaczki, nowotwory układu krwiotwórczego, guzy mózgu oraz inne nowotwory lite, jak m.in. neuroblastoma, mięsaki czy guzy kości. Niecharakterystyczne objawy lub ukryty początek choroby sprawiają, że u ponad połowy przypadków diagnoza jest stawiana dopiero w zaawansowanym stadium.
W związku z obchodzonym 15 lutego Międzynarodowym Dniem Walki z Nowotworami Dziecięcymi startuje kampania (P)OKAŻ SERCE.
Jej celem jest zwiększenie świadomości społecznej dotyczącej nowotworów dziecięcych i ich wczesnej wykrywalności, a także okazanie wsparcia dla dzieci i młodzieży borykających się z nowotworami.
Akcja będzie odbywać się
w mediach społecznościowych w dniach od 15 do 22 lutego, a dołączyć do niej
może każdy zainteresowany.
Jak to zrobić? Wystarczy dodać zdjęcie dłoni złożonych w
serce na swój profil, dodać hasztagi #pokazserce #onkoimid i
zaprosić do dołączenia do akcji przynajmniej jedną osobę.
Organizatorem inicjatywy jest Klinika Onkologii i Chirurgii Onkologicznej dla Dzieci i Młodzieży Instytutu Matki i Dziecka – najstarszy, wysokospecjalistyczny ośrodek dziecięcego leczenia onkologicznego w Polsce.
© All rights reserved